Notice: Funkcja add_theme_support( 'html5' ) została wywołana nieprawidłowo. Należy przekazać tablicę typów. Dowiedz się więcej: Debugowanie w WordPressie. (Ten komunikat został dodany w wersji 3.6.1.) in /home/KONTA/WWW/PROFESSIONAL/r/rcclub/_public_html/autogaz2/wp-includes/functions.php on line 5866
Dlaczego LPG? – Autogaz Damian Dymowski

Dlaczego LPG?

Niewątpliwie na pierwszym miejscu tradycyjnie należy wymienić oszczędności  do (60%) w porównaniu z eksploatacją auta zasilanego olejem napędowym lub benzyną. Dla przykładu silnik 1,6 16V montowany w Fiacie Siena, zasilany benzyną zużywa 7 litrów benzyny na 100km (przy 90km/h), a zasilany gazem – 8 litrów LPG. Potwierdzone  dane pochodzą z Instytutu Transportu Samochodowego. Podobna zależność, czyli około 15% wzrost zużycia paliwa jest notowany również w jeździe miejskiej. Rachunek jest więc prosty, ponieważ obecnie cena LPG równa jest około 50% ceny benzyny.

Kolejną korzyścią jest niewątpliwie przyczynienie się do ochrony środowiska.

Stosowanie paliwa gazowego w porównaniu z benzynowym powoduje zdecydowanie niższy poziom emisji toksycznych substancji do atmosfery.

Redukcja zanieczyszczeń

  • 60% w przypadku tlenku węgla
  • 50% w przypadku węglowodorów i tlenku azotu
  • 10% w przypadku dwutlenku węgla.

Obu tym zaletom towarzyszy właściwie niezauważalny nawet w pewnych przypadkach spadek mocy silników. Przykładowo opisywane auto, również wg Instytutu Transportu Samochodowego na rozpędzenie się do 100km/h potrzebuje 1,5 sekundy więcej, niż w przypadku zasilania benzyną. Jednak w przypadku np. Fiata UNO z silnikiem 1.0 FIRE, niektórzy użytkownicy nie zauważają spadku mocy.

Zalety  instalacji gazowych:

  • do 60% mniejsze wydatki na paliwo
  • podwójny zasięg dzięki użyciu dwóch form energii napędowej
  • montaż do prawie wszystkich pojazdów napędzanych silnikami benzynowymi
  • 80% mniejsza emisja substancji szkodliwych niż benzyna czy diesel
  • chroni środowisko i oszczędza silnik (>100 Oktanów)
  • dłuższa żywotność silnika i świec zapłonowych
  • silniki pracują wyraźnie ciszej
  • spalanie ciągłe oszczędza koszty napraw i przeglądów
  • proces tankowania tak prosty jak przy benzynie
  • bezproblemowe przełączanie z napędu benzynowego na gazowy
  • wysoki poziom bezpieczeństwa (instalacje testowane i homologowane)
  • zwrot kosztów inwestycji zwraca się przeciętnie po 10.000 do 19.000 km    –>Kalkulator korzyści<–
  • stale rosnąca ilość stacji gazowych